Ójatiktak

Ójatiktak
Kedvencem

2009. január 10., szombat

Fűtsünk vazzeg? Fűtsünk vazzeg!

Én kicsi korom óta extra fázós vagyok, de tényleg. Extránál is jobban. Ezt magyarázták egy időben az alacsony vérnyomásommal, meg az anno vékonyságommal.
Ehhez képest megdöglök a lakásunkban de télleg.
Először is az egy dolog hogy az ország legdrágább lakótelepén nem tudod szabályozni a hőmérsékletet, szerintem ciki. Jó tudja az ember de nem rágódik rajta, évi két húzósabb számla van, ennyi.
De most hogy nincs gáz. Én életemben először a mínusz 14 fokos éjszakába nyitom sorra az ablakainkat. Ha nincs 26 v 27 fok, szerintem semmi. Hát mi a szarért nem bírják állítani az automatát mondjuk 22-re. Mert ilyet tud a lakótelep, tehát ha 15 fok van kint akkor lejjebb kapcsolja magát. Most nyugodtan lejjebb lehetne valakinek állítani a hőmérsékletet. De nem! A dög melegben hallgatom a híradót hogy nincs gáz. Éjjel pedig szarul alszunk. A gyerekek nehezen alszanak el, és ott nem annyira szívesen haggyjuk nyitva az ablakot. Tehát nyitjuk a nappaliban, a konyhában a hálóban, tehát járatjuk a levegőt. Ja! és fűtjük az utcát:@
Valahogy ebben az országban tényleg minden fordítva megy.

Nemrég belefutottam Kalló Timiék naplójába, régen tartottuk a kapcsolatot a babaszobán. Ugye ők aszem egy éve mentek Ausztráliába két gyerekkel. Köszönik jól vannak. Kezdem megérteni őket, hiszen aki két gyerekkel nekivág mindent előlről kezdeni az biztos vagyok benne hogy itthon is elérné amit akar. Csak nem akar. A helyzet az, hogy megértem. Abszolt igazuk van.
Remélem a sikersztori folytatódik !

6 megjegyzés:

Mia és Maja írta...

Nálunk sem különb a helyzet..:s
Mi családi házban lakunk,úgy és annyit fűtünk,amennyit akarunk,de a nővéreméknél is,egy napig egyáltalán nem volt fűtés a gázhiány miatt,tegnap meg már megint "egyingben- gatyanélkül" lehetett csak megmaradni a lakásukban.:s
Ez nekem is felfoghatatlan!!!

Jók a korizós képek,ügyesek vagytok!:)
puszika!!!

kata írta...

Tényleg igazi magyar csoda ez is!
Hihetetlen!
Kata

Loihi írta...

Én is emlékszem Békáson az 1. emeleti lakásunkban folyamatosan 28 fok volt télen. Az ember persze fűti az utcát, meg próbál alkalmazkodni. Aztán a fűtési szezon végén kapcs- meg lehetett fagyni. :-o
Most beálltunk 20 fokra, ent mondjuk van egy cserépkályha ott biztos van 22 is, de éjjel pl. 19,5-ben tök jókat alszanak a gyerekek is.
Tényleg valami nagyon nem jól működik kis hazánkban. :-s

Bogár és Gerti írta...

Küldhetnél a melegetekből :-S ... 50-60 ezres számla... nem csak 1,2 alkalommal :( és nappal 18, éjjel 16 fok :( ez a mi lakásunk, de egy magas, öreg parasztház...
S biza jól jönne a most kiengedett fölös energia később, ha sokáig szarakodnak... meg amúgyis... kifogyóban a föld energia tartaléka... pocsékoljunk nyugodtan...
Mellesleg nekem is alacsony a vérnyomásom és majd megfagyok... 30 fok alatt :-P
Puszi

Picc írta...

Mi is paplan nélkül alszunk! Krisztám, valamire fogni kell majd, hogy mitől 40 a számla... Ha levenné, szétkaszabolnák a főtávot, amikor kipostázza a számláit... Ez kéééész... Csak közben sajnálom azokat, akik meg vacognak.

JuditAu írta...

Szia!
Na örülök, hogy újra egymásra bukkantunk! :) Én is remélem, hogy a sikersztori folytatódik. Mi valóban nem azért mentünk el otthonról, mert anyagilag nem találtuk meg a számításunkat. Egyszerűen a magyar mentalitásból, és abból a környezetből lett elegünk, ami körülvett minket. Itt ez összehasonlíthatatlanul jobb. Persze nagyon-nagyon-nagyon nehéz új életet kezdeni egy vadidegen országban. De a gyerekekre nézek, és azt mondom: megéri! :)